Pentru a se asigura de succes, firmele sunt nevoite să inoveze și să se dezvolte prin valorificarea noilor tehnologii. Astăzi, ele depun eforturi semnificative pentru a rămâne competitive, iar în acest context, procesul de recrutare este cel care deschide noi posibilități și care oferă randamente reale și rapide sub formă de talente.
Firmele care furnizează experiențe dinamice și cu totul deosebite, sprijinite de o propunere puternică și de valoare pentru angajați, vor avea mai multe șanse de a atrage oameni talentați în echipă, în special atunci când segmentul țintă sunt candidații tineri, cu potențial uriaș.
În acest context, explorarea potențialului pe care îl oferă universul metaverse a devenit un obiectiv al acestor firme, din perspectiva recrutării. Atât firmele, cât și agențiile de recrutare apar astăzi destul de timid în această lume a metaversului, ei așteptând încă o abordare mai pronunțată din partea oamenilor.
Cu toate acestea, companiile de IT au îmbrățișat această viziune, procesul de recrutare IT căpătând forme noi, bazate pe un mix interesant între realitatea existentă și cea virtuală.
Universul Metaverse – O perspectivă nouă în viitorul recrutării IT
Apropierea recrutorilor și a candidaților în lumea metaverse deschide noi perspective de abordare în procesul de recrutare IT.
Cele mai citite articole
Pe măsură ce companiile de IT abordează acest univers virtual, vom putea observa mai multe perspective de a revoluționa metodele tradiționale de recrutare și de a furniza noi experiențe candidaților. În esență, interacțiunea dintre candidați și recrutori va deveni mai rapidă și mult mai însemnată.
Recrutorii vor avea acces la o bază mai mare de candidați fără a se confrunta cu etape dificile de parcurs, iar candidații vor avea la dispoziție un spațiu sigur, ce îndeamnă la interacțiuni și cu acces la informații numeroase, înainte de a aplica pe o poziție anume.
Pentru unele companii, crearea unui univers virtual de brand încă este dificil, ele fiind nevoite să creeze o dimensiune specifică de HR, care să favorizeze promovarea brandului de angajator și să permită recrutarea în metavers.
Privind din această perspectivă, agențiile de recrutare vor rămâne parteneri importanți pentru organizații. Pe măsură ce interesul pentru metavers va crește, ne putem imagina deja firme de recrutare care vor fi prezente în universul metavers, candidații putând experimenta un proces de recrutare diferit.
În prezent, realitatea virtuală este integrată în setul de mijloace folosite în recrutarea IT, mai ales pentru evaluarea competențelor pe care le au candidații.
Cu toate că este un domeniu puțin explorat, se pot observa multiple oportunități în care firmele de IT pot folosi realitatea virtuală pentru a revoluționa procesul de recrutare (spre exemplu, gamification pentru evaluarea competențelor, situații de role-playing etc.).